Pijler 1: voeding

Brandstof voor je lichaam en je geest. Het laat vitale functies in je lichaam hun werk doen en bevordert herstel van belasting, ontstekingen en remt cel afbraak.

Naast slaap is voeding één van de meest fundamentele pijlers.

“You cannot outtrain a shitty diet”, oftewel slechte voeding maak je niet goed met trainen.

Als de slaap niet optimaal is, is alles van slag. Als je voeding niet op orde of uit balans is, dan is dat schadelijk voor je gezondheid, voor vooruitgang op het gebied van kracht en fitheid, voor het blessurevrij blijven, voor het ‘lean’ worden, voor je focus en voor je gemoedstoestand. Het hangt allemaal samen met gezonde, individuele voeding.

Door ‘Wired to Eat’ van Robb Wolff te volgen, resetten we het lichaam en pakken we de meeste ontstekingen in de eerste 4 weken aan. Na deze periode is het een kwestie van testen, aanpassen, verbeteren en toepassen op de individu.

We behandelen keto, intermittent fasting etc.

  • Paleo/ontstekkingsremmend dieet
  • 3 liter water
  • Geen drugs, alcohol of roken
  • Neem Omega 3 visolie en magnesium. Het eerst NoCompromise pakket zit bij de prijs inbegrepen

(Bron: “Wired to Eat” – Robb Wolff)